Op zoek naar hulp bij een Moodle probleem?

Dit zijn de vaakst voorkomende problemen en hun oplossingen

 

Ik zie mijn cursus niet

Dat kan. Ga even langs aan de balie op je campus, vraag naar de opleidingscoördinator en zij brengen dit in orde voor jou.
In 99% van de gevallen is dit te wijten aan een typfout in je paswoord of een verkeerde gebruikersnaam. Geraakt het niet opgelost, open een ticket of wend je tot de balie in de campus waar je les volgt.
Je kan hier je paswoord resetten. Let op. Je paswoord is steeds minstens 8 karakters lang, bevat minstens één hoofdletter, één cijfer en één teken zoals bv. het uitroepteken.

Ook dat kan gebeuren. Je kan dit proberen te verhelpen door ons emailadres (noreply@syntra-cloud.be) toe te voegen aan je lijst met veilige afzenders in je email software. Hoe je dit doet, is voor iedere software verschillend. Raadpleeg de handleiding van je software.

Een ander alternatief is om de mobile app (https://download.moodle.org/mobile) te installeren en notificaties aan te zetten. Zo mis je ook geen enkel bericht uit je cursus.

Probleem geraakt niet opgelost? Contacteer ons.

 

Voor alle administratieve vragen, annulaties, vragen rond lessenroosters, enz … Kortom voor alles wat niets met Moodle te maken heeft, kan je terecht in ons klantencentrum.

Voor alle Moodle vragen, stuur je mail naar opleiden@syntra-ab.be en als je ook even tijd neemt om onze tips hieronder in acht te nemen, dan zou dat heel fijn zijn. Want dan kunnen we je snel helpen.


Tips voor een snelle opvolging

 

Tip 1: frustreer je niet

Ieder probleem kan opgelost worden. Check wel altijd eerst of het probleem niet beschreven staat in onze faq (zie linkse kolom hiernaast) en dat je Google Chrome gebuikt want dat is de enige browser die we ondersteunen.

Heb je een screenshot van je probleem? Fijn. Voeg deze aan je mail toe. Het helpt ons ook als je het probleem zo goed als mogelijk probeert te omschrijven. “Het werk niet” zegt niet zoveel. “Moodle geeft de foutmelding foute gebruikersnaam bij het aanmelden” is meteen al veel duidelijker en helpt ons om snel je probleem te identificeren.

Een beetje een rare tip misschien. Maar het bespaart echt veel tijd als je dit doet en we kunnen je dan ook effectief een pak sneller helpen. Doe je dit niet, dan moeten wij eerst een hoop checks doen in een andere databank wat alleen maar tijdverlies is voor jou en voor ons.

Bv. Ik ben Joske Vermeulen, mijn Moodle gebruikersnaam is joske.vermeulen@hotmail.com en ik volg de voltijdse dagopleiding kapper groep A in campus Antwerpen. Je kan mij bereiken via 0475 123 456 voor bijkomende info.
Wij kunnen hier toch zelf ook niet aan en hebben dit ook niet nodig om je te helpen. We kunnen dit wel resetten. Dat doen we regelmatig. Bij een reset door ons, is het standaard procedure dat je jouw paswoord moet wijzigen na de eerstvolgende aanmelding.